@article { author = {Kazemi, Sayed Mohammad mahdi and Taki, Payman}, title = {Simulation of transportation costs Supply chain network design taking into account price and quality dependent demand}, journal = {Journal of Quality Engineering and Management}, volume = {6}, number = {1}, pages = {57-65}, year = {2016}, publisher = {Parsian Quality and Productivity Research}, issn = {2322-1305}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Proper network design has many effects on the performance, efficiency and effectiveness of supply chains in achieving the expected goals and meeting the needs of customers. In this research, a multi-level multi-objective model for supply chain network design considering pricing, product quality level and disruption is presented. The cost of transporting each vehicle is assumed to be a dynamic random function rather than a parameter. Therefore, discrete-event simulation has been used to estimate transportation costs. Due to the important role of risk and disruption concepts in supply chain network design, risk minimization along with profit maximization according to pricing and quality concepts have been defined as objective functions. Supply chain demand is considered a linear function of price and quality level of products. Finally, the supply chain network design problem is solved by simulation, risk and price-dependent demand with NSGA-II algorithm and the results are validated by MOSA algorithm.}, keywords = {Supply chain network design,Discrete-event simulation,Disruption,pricing,Quality}, title_fa = {شبیه سازی هزینه حمل و نقل طراحی شبکه زنجیره تأمین با در نظر گرفتن تقاضای وابسته به قیمت و کیفیت}, abstract_fa = {طراحی مناسب شبکه، اثرات بسیاری بر عملکرد، بهره وری و اثربخشی زنجیره های تأمین در رسیدن به اهداف انتظاری و برآورده نمودن نیازهای مشتریان دارد. در این پژوهش، یک مدل چندهدفه ی چندسطحی برای طراحی شبکه ی زنجیره تأمین با در نظر گرفتن قیمت- گذاری، سطح کیفی محصولات و اختلال ارائه شده است. هزینه ی حملونقل هر وسیلهی نقلیه یک تابع تصادفی پویا و نه پارامتر فرض شده است. بنابراین از شبیه سازی گسسته-پیشامد برای ارزیابی هزینه های حمل ونقل استفاده شده است. با توجه به نقش مهم مفاهیم ریسک و اختلال در طراحی شبکه ی زنجیره تأمین، کمینه سازی ریسک به همراه بیشینه سازی سود با توجه به مفاهیم قیمت گذاری و کیفیت، به عنوان توابع هدف تعریف شده اند. تقاضای زنجیره تأمین تابعی خطی از قیمت و سطح کیفی محصولات در نظر گرفته شده است. در نهایت، مسئله ی طراحی شبکه زنجیره تأمین با شبیه سازی، ریسک و تقاضای وابسته به قیمت و کیفیت با الگوریتم NSGA-IIحل و نتایج با الگوریتم MOSA اعتبارسنجی شده اند.}, keywords_fa = {طراحی شبکه ی زنجیره تأمین,شبیه سازی گسسته-پیشامد,اختلال,قیمتگذاری,کیفیت}, url = {https://www.pqprc.ir/article_55879.html}, eprint = {https://www.pqprc.ir/article_55879_009f104ab278c5c28dde17a8c2521928.pdf} }