%0 Journal Article %T اخذ تصمیمات بهینه سطح کیفیت و طول دوره وارانتی و تبلیغات در یک زنجیره‌تأمین دو سطحی ‏ %J نشریه علمی پژوهشی مهندسی و مدیریت کیفیت %I مرکز پژوهش کیفیت و بهره‌وری پارسیان %Z 2322-1305 %A حسین زاده کاشان, علی %A سردشتی, تینا %D 2022 %\ 08/23/2022 %V 12 %N 2 %P 221-250 %! اخذ تصمیمات بهینه سطح کیفیت و طول دوره وارانتی و تبلیغات در یک زنجیره‌تأمین دو سطحی ‏ %K الگوریتم ملهم از اپتیک (‏OIO‏) %K قیمت گذاری %K تبلیغات %K سطح کیفیت %K ‎ ‎وارانتی %K نظریه‌بازی‌ها.‏ %R %X تبلیغات مشارکتی یکی از راه‌هایی است که تولید‌کنندگان و خرده‌فروشان می‌توانند در برنامه‌های تبلیغاتی مشارکت ‏کنند. ﻧﺮخ ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﻋﺒﺎرت اﺳﺖ از درصدی از هزینه‌های تبلیغات محلی که تولید‌کننده با ‏پرداخت آن موافق است. در این تحقیق، همکاری در تبلیغات توسط دو تابع متفاوت، همراه با تصمیمات قیمت‌گذاری، مدت ‏وارانتی و سطح کیفت، در زنجیره‌تأمین دوسطحی در نظر گرفته میشود. تقاضا تحت تاثیر قیمت، تبلیغات، مدت وارانتی و سطح ‏کیفت بوده و اعضا می‌توانند تبلیغات مشارکتی داشته‌باشند. از بازی‌های غیرهمکارانه و همکارانه بعنوان ابزاری برای حل مسئله استفاده ‌می‌شود. به دلیل ‏پیچیدگی مدل ریاضی، از الگوریتم فراابتکاری الهام گرفته از اپتیک استفاده ‌می‌شود. مشاهده شد که مجموع سود‌ی که دو طرف در بازی غیرهمکارانه کسب می‌کنند، کوچکتر از سود کل ‏سیستم در حالت همکارانه است. سود هر عضو نیز درحالت غیرهمکارانه کمتر از حالت همکارانه است. همچنین تحلیل حساسیت روی برخی پارامترها از جمله پارامترهای مرتبط با ‏کیفیت محصول انجام شده‌است.‏ %U https://www.pqprc.ir/article_168647_098c314f14b59c2acad47e46732c9ff0.pdf